Saturday, January 22

history channel




for today,mission aku is to read 3 chapters of history. at first, cewah rase mcm achievable lah kan. berkobar-kobar mcm lagu akhbar berkobar-kobar ape ntah. but after sejam baca, perasaan aku ni meluak-meluak, rasa nk hempuk je buku tu kasi hancur. wah, eksperesi melampau betul eh. mana tak nye, banyak sgt perkataan, berpinar-pinar mata ni baca, aku yg tak rabun pun rasa nk jadi rabun terus. so seperti biasa, mission failed as for now laaa. cepat mengalah tuh mmg tabiat biasa aku, x yah buat terkejut plak eh

tapi baru aku perasan yg basically everyone akan ckp history boring, except ahli2 sejarah yg sah2 la suka psl history kan. prove nye, waktu sekolah2 dulu, aku mmg suka tido waktu sejarah. cikgu cakap kat depan, kita bukak buku sejarah, tapi di sebalik nye, tido smpai air liur basi keluar pun tak perasan. aku mmg sememeh sikit wktu sekolah dulu (eh silap, smpai sekrang!) tapi kalau nk diikutkan,memang sume subject aku tido. so, dgn ini, sbgai pelajar berwawasan lagi berdedikasi ,aku telah mengeluarkan few reasons kenapa aku tidak suka sejarah. fine, aku sorang je la yg tak suka sejarah kannnn

-sejarah bercakap pasal benda yang sudah berlalu. tapi, sejak dari kecil, P.Ramlee dh ajar kitaa, "barang yang lepas, usah dikenang". nmpak tak these two ideas clash antra satu sama lain. maka, jalan mudah, sah2 la aku ikut p.ramlee punye nasihat, sekurang2nye die lagi handsome ape dari cikgu2 sejarah yg lain.

- sejarah cakap pasal benda2 bosan. tak de orang handsome pun. aku yakin ah, kalau sejarah tuh cakap pasal mcm mne johhny depp jadi handsome sgt or ckp psl mcm mne bruno mars kasi tips suara jadi sedap or pasal kenape justin timberlake tak kawen2 lagi, confirmo sume org mesti tak tertido punye lah. aku yakin sangatlah, mata semua mesti terbeliak




- buku sejarah tak menarik perhatian. ini perlu diakui okay. cuba la letak gmbr2 menarik perhatian. ini letak gmbr poster zaman2 dulu yg kadang2 ntah pape. tak pun letak la gambar mickey mouse kat depan ke. eh, tapi logik jugak, kalau diorang letak gmbr masa kini, tak de lah nama nye buku sejarah kannn



mengikut fakta2 aku nehyg kadang2 bias terhadap luaran sahaja , itu lah reasoning aku sebab ape sejarah itu bosan. tapi aku dh tau sebenarnye sebab paling utama sejarah tu bosan... AKU PEMALAS NAK BACA BUKU! heh, amek ko, terbongkar rahsia.

dah, sebenarnya dari aku merepek, baik aku sambung baca buku sejarah +_=






No comments: