Wednesday, April 21

leonardo da vinci



selalu kalau orang tak reti nk main bola, kita gelar mereka "kaki bangku"

kalau tak reti berfesyen, kita gelar mereka "buta fesyen"

kalau tak reti nyanyi, kita gelar mereka "suara katak" *termasuk sekali carutan slps pekak mendgr suara tak berapa nk sedap. hahaha :P*

tapi kalau tak reti melukis, kita nak panggil ape yer? hmmm

maka, seperti kalian ketahui, aku ni amek kls art appreciation. aku suka gilerrrrrrrrrrrrrr kat kelas ni (exaggerate gile aku) tp tak semestinye aku kne dapat A ntuk kls ni kan?hehehe :P al-sebab-munasabab aku suka class ni ialah assignment die best2. buat collage la, recreate balik cover album la, ok ok, i know it sounds sooo perempuan-pye-type-of-art, but then, im a girl kan, plus this is a basic art class, tak bole la nak feeling artistic lebeyh2. so, alkisahnya, aku dapatlah assignment baru2 ni, kena lukis yer, ulang semula "LUKIS". perkataan tuh tak penting pun dlm konteks ayat tadi, tp bila dicombine ngn ayat lain, baru terbeliak mata!

sila lukis apa2 sahaja yg menarik pandangan anda sepertimana karya2 leonardo da vinci.

dimudahkan cerita, lukis ala2 leonardo da vinci laa. tak ke tertelan air liur aku membacanya. manusia paling last yg suka melukis dan BOLEH melukis kat dunia ni adalah AKU. setakat kartun tuh, kacang mak lodeh la kan, tp klu muka orang tu, tak berapa nak jadi la (bukan tak berapa nk jadi, tengok pun seram :P) maka kerana kesuntukan masa, terpaksa lah aku amek gmbr perempuan2 kat victoria secret. fully dressed okay, not naked! and td aku try lukis, hasilnya muka perempuan cun melecun jadi mcm muka alien! nice!

*i will never post the picture of my leonardo-da-vinci-kind-of-drawing or else, u gonna have a nightmare*

ps: teringat zaman kanak2 dlu, cikgu suruh lukis dlm buku berita, aku suruh ayah yg buatkan, ibu pulak tolong kalerkan. bagus kan? :P


No comments: