Monday, November 16

cita- cita saya adalah.....


tibe2 aku rase teringin nk ckp psl cita- cita aku. omg,aku sungguh kerdil yer waktu sekolah dahulu. betul2 kecik dan pendek.skang pun same jer. bezanye dh gemuk. hahaha :DD okkkaaaayyyy, berbalik pada tajuk kite, ape cita2 aku waktu aku kecik, teenager smpai skang,university's student.

baby
aku dpt merasakn waktu aku kecik aku ni mmg comel and cute. okey, statement ni x bley blahhhhh..tp sume baby kan cute, so anda semua x bley nak nafikan statement aku *alasan* digress betul aku ni, kembali pada topic. aku rase waktu kecik dlu, aku bercita-cita untuk jadi anak yg cute, yg baik untuk ibu dan ayah aku.

sekolah rendah
waktu neh, aku dh x cute dah. dah jadi si comot.hahaha!!! tp waktu ni pling best sb x fikir apa2 pun psl dunia luar. tau2, gi sekolah, jumpe kwan2, balik umah, main lagi, lps tu terus tido (note:dr kecik lagi, aku mmg pemalas). waktu ni pengaruh cikgu2 dan kawan2 sungguh lar tinggi. diantara list2 cita2 aku adalah cikgu (ni sume org sure ade pye), lawyer, bomba, doktor, ustazah (aku nk tergelak bila teringt yg ini) dan pramugari yer. eventho aku x tau ape itu lawyer, tp aku dgr mcm best, trus jer aku pilih nk jadi cita2 aku. mmg pemikiran bdk kecik. psl pramugari tuh, aku suka gi jalan2, so kalau jadi pramugari dpt gi jalan jauh. plus, pramugari kan tinggi dan cuuunnnn. terpaksa lar aku lupakan cita2 aku ni sb aku tidak lar tinggi yer. hahahaha :D

sekolah menengah
waktu ni dh matured sikit. tp still, xde lar matured sgt kan. waktu ni aku nk jadi accountant dan gabenor bank negara. habis tinggi jer cita2 aku kan. waktu ni aku percaya, baik kita aim yg tinggi2, think positive. bile ade jer org tye aku nk jadi apa, dgn bangga dan senangnya aku ckp, "Gabenor Bank Negara mcm zeti". padahal punya susah lar nk jadi gabenor. tp aku dpt conclusion di sini yg cita2 aku mgkin dipengaruhi oleh ayah aku since ayah aku bank officer. so, aku lebeyh kepada account dan economy. sbnrnye aku mmg buta science, sb tu x amek aliran science. hahaha :D

university
seriously, dr intec smpai ler ke bumi united states ni, aku x tau dah cita2 aku ape. aku x tau nk jadi ape plak. makin kita belajar, makin x tau ape cita2 kita (padahal aku baru jer amek degree kot, x smpai pun phD lagi). aku rase kan, kalau org tye lar apa cita2 aku, aku mcm nk amek jer list2 waktu aku sekolah rendah tu. mungkin ustazah, mungkin ahli bomba, mungkin pramugari. ape2 pun, aku rase aku nk jadi manusia yg bernama Amalina jer lar. aku suka menjadi diri aku. noktah.



note for readers: aku dgr ade meteor shower ari ni. maksud aku pagi ni. gi lar tgok yer :) kepada kipas-susah- matiku [u knows who u are ;p], terima kaseh kerana membaca entry saya yg sungguh bengong ini. *love*

note for myself: rajin2 lar kan diri tu yer. ade two papers menanti ntuk disiapkan :(

3 comments:

Mystic--Legend-- said...

kipas susah hidup bengong!

Unknown said...

waktu baby cute... kahkahkah...x bleh blah... haha...

aku rase aku pun tau sape kipas susah mati blog aku... kahkahkha...

cik amal :) said...

mystic @ anda ker kipas-susah-mati-atau- hidup tu..hahahha :DDD

say me @ sejak baby lagi aku dh berwawasan..hahahaha :DDD
aku pun tau sape kipas-susah-mati kat blog ko..nk aku kasi tauuuuuuuuuu takkkkkk?? hahahahahahaha:DDDDDD